torsdag 20 oktober 2016

Matt av mattor

I somras fick jag toaletten ytsanerad, men ett mattproblem återstod. När färgerna ändrade från grönt till brunt var det helt omöjligt att lägga ner en grön- och vitrandig matta på golvet. Det måste väl alla förstå.

Ingen panik, tänkte jag, jag tar det lilla lugna och söker ny matta i lugn och ro. Då jag tröttnade på att vara utan matta kom jag på att lilla hallmattan var ganska perfekt och i stället blev jag utan hallmatta vid dörren. Idén var att det skulle vara lättare att hitta en lämplig liten dörrmatta.

Det visade sig inte vara så enkelt då man vill ha exakt färg och det var lite olämpligt att gå runt med lilla mattan för att hitta matchande färger. Den rymdes liksom inte i marthaslungan.

Men så en dag för inte så länge sen bara dök den upp - den nya mattan till toaletten. Vissa ränder passade fogarna och brun var den också och tillverkad i både plast och garn som den tidigare gröna mattan. Den naturvita färgen passade kontrasten jag har i form av prydnader och WC-borste.

En liten minisak var fel, men går att åtgärda om jag vill. Den är kanske 8-10 cm för lång, men det går att dra upp några varv och knyta nya fransar, men jag vet inte om jag ids ...

hallmattan

nya mattan

gamla mattan överförd till badrummet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar