torsdag 27 oktober 2016

Sista resan

Rubriken innebär inte att jag håller på och förbereder min hädanfärd. Den tänker jag minsann inte sätta någon tid på att planera. Nej, jag är just nu på den tredje och sista Helsingforsresan i oktober månad.

Jag tycker om att resa så inget ont med det, men visst är tågresorna ganska tungrodda. Den här gången är jag dock väldigt upptagen av möteshandlingar. På måndag känns det som mitt hittills mest omfattande kommunstyrelsemöte ska gå av stapeln. Före det ska jag också hinna med läkarbesök och ekonomigruppsmöte.

Men vad sägs om följande stora ärenden: utlåtande över lagarna för social- och hälsovården, landskapsreformen och allt vad där tillhör, förnyad förvaltningsstadga, utse valnämnder, bilda fastighetsbolag, val av ny bildningschef, bestämma skattesatser och lite annat smått och gott FÖRUTOM budget för 2017!

Det blir att hålla ett stadigt tag om klubban och svinga den i snabb takt.

Så långt är jag nöjd eftersom jag på nedresan studerat föredragningslistan med bilagor och sparar budgetboken till hemresan. Det kallar jag god planering.

Nu får jag se fram emot ett regnigt Helsingfors och kanske en matbit på en liten restaurang med fysikern som ska möta upp vid järnvägsstationen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar