tisdag 25 oktober 2016

Pipi finger

Jag tycks vara en riktig olycksfågel för tillfället.

Förra fredagen tänkte det gå illa för mitt högra pekfinger. En självöppnande dörr behagade inte öppna för mig och jag såg ett litet rektangulärt hål i ena sidan av dörren alldeles lämpligt för mitt finger. Jag kunde dra dörren till sidan och den började fungera av sig själv, men mitt finger följde glatt med. Till min fasa visste jag inte om dörren skulle gå in i väggen och sluka mitt finger, men lyckligtvis lyckades jag lirka ut fingret i tid utan att behöva få veta det. Ett plåster måste jag begära i kassan och kände mig som den värsta idiottanten. På vägen ut var det bara att trycka på en knapp.

Den yttersta huden är borta och tydligen ville grannfingret också ha ett plåster för idag när jag skulle ta ut besticklådan ur diskmaskinen lyckades jag spetsa högra långfingret på en gaffel och blodet rann. Alltså mera plåster.

Vad blir det härnäst? Olyckor har ju en tendens att söka talet tre ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar