torsdag 30 juni 2016

Två damer på vift

Eftersom jag har nästan tre dagar till mitt förfogande gäller det att planera vettigt.

Första eftermiddagen gick till lite rensning i odlingslådan. Men kvällsstunden gick helt på nöjeskontot. Goda väninnan råkade också vara tillgänglig för små äventyr och vi styrde kosan söderut.

Första anhalten var Aspegrens trädgård som skänker lugn, men för samtidigt in samtalet på små trädgårdshändelser. Det var ljuvligt att gå in i den lilla örtagården och dofta på rosorna - alltså gammaldagssorterna som faktiskt har en stark doft, ibland för stark.




Sen var det besök i två loppishallar och jag fick nya ljus till takkronan i sommarstugan. Ljusen får nämligen inte vara för långa och det kommer mörka kvällar ännu.

Vid det här laget var vi lagom hungriga och lät bilen ta oss till Strandis där vi kunde sitta ute och njuta av var sin god pizza. Vi stötte också på en halvbekant larsmopolitiker som var mycket diskussionsvillig och höll på att förstöra den gemensamma måltiden. Jag tar lite av skulden på mig eftersom jag är så himla trevlig att prata med !?!

Det var egentligen bra att det drog ut på tiden för vi hann bli kaffesugna och naturligtvis måste man förflytta sig. Så många som möjligt ska få tilldelning av våra magra slantar.

Vi fastnade för Café Bryggan i Öja och där kunde vi också sitta i solskenet och inta vårt kaffe och visst måste man väl ha glass också.

En kväll att minnas i november!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar