måndag 20 juni 2016

Tillbakablickar

Det blir ingen kronologisk följd i min tillbakablick på FSG Festivalen. Jag börjar med söndagens huvudfest och tar den händelserika lördagen en annan gång.

Det måste sägas att det var himlaskönt att ha det "egna" programmet ur världen och bara få njuta av andras programnummer.

Söndagen bjöd på blåsigt och kallt väder och solen uppenbarade sig först när avslutningen stod på agendan.

Min kollega och jag hade äran att få marschera in på sportplanen tillsammans med styrelsen för FSG iförda våra vita jackor, vit pikéskjorta och svarta byxor. En ståtlig seniordansare från arrangörsföreningen bar Finlands Seniordansförbunds fana.

Efter fanhälsning och välkomstord fick vi pallra oss upp på läktaren på VIP-sektionen. Tänk, nu var jag här - äntligen! Jag kommer ihåg min första gymnastikfest i Jakobstad 1990. Jag tyckte det var lite överdrivet med skild traktering och platser för vipparna och kände mig lite som en mänska av andra rangen. Men denna söndag var det inte helt fel att ha garanterad plats på läktaren och skild förplägning under pausen. Det har tagit mig 26 år att komma till toppen!

Förbundsprogrammen var fina och väldigt sevärda. Vilket arbete ligger inte bakom alla dessa uppträdanden från musikval till koreografier och övningar.

Här kommer stillastående smakprov:

Akrobatik/redskapsmass

Hop on massprogram

Hjältar

Jumping Ninjas

Family Power "Skepp å hoj landkrabbor!

Truppgymnastik  -"Rödluvan och vargen"

Showmass - We all see the same sun

Vuxenprogram - sextiotalsmedley

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar