måndag 13 juni 2016

En gammal möbel flyttar in

Efter omställningar i vardagsrummet lyckades jag få plats för den lilla tidningshyllan/skåpet som går i samma stil som pappas skrivbord. Det har stått i sommarstugans bastukammare, men hade inget emot att få komma tillbaka till Kronoby och få sig en liten upputsning med olja och ättika.

Jag tror inte min far snickrat det utan det torde tillhöra min "mosters" möblemang från femtiotalet. Tänk, att man kan börja tycka om saker som man inte brydde sig om förr!

Pappas ombyggda oljelampa som han förtjänat genom att hugga ved åt en släkting passar precis ovanpå samt militärfotot i glas av pappa. Jag till och med tycker om sladden till lampan som inte är av plast utan är tygbeklädd. Mycket var bättre förr.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar