fredag 24 juni 2016

Tankar inför midsommaren

Vi tar det negativa först. Brexit. Det bekymrar mig oerhört att Storbritannien vill dra sig ur vår europeiska gemenskap. Det finns bara ett värre: att dessutom Donald Trump blir president i USA.

För övrigt njuter jag av det lugna livet på sommarstugan. Diverse söner dyker upp på besök från och till. Jag hoppas också att lilla barnbarnet ska våga sig ut.

På tal om barnbarn, jag tror jag berättade om det ensamma hårstrået som uppenbarat sig under hakan. Nu hade det vuxit ut igen till min stora förfäran, men jag lugnade ner mig då jag kom på att det är ett tecken på farmorskap och det finns ju sax!

I sakta mak har vi röjt och städat här. Inget behöver bli färdigt i ett huj för våra kommande gäster är inte av det kräsna slaget utan hjälpsamma. Jag ser fram emot djupa samtal och goda ostar!

Trivsam helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar