onsdag 27 januari 2016

Farmor shoppar

Det liksom fastnar alltid ett klädplagg i storlek pytteliten i min hand då jag rör mig i butiker som riktar sig till de små och oförstörda.

Jag har också hunnit filosofera över vad som hänt sedan jag själv hade små dvärgar i hushållet.

Var finns alla praktiska omlottpajtor? Visst kom bodyunderkläderna redan på min tid som mamma, men hur roligt är det att byta allt mitt i natten då den lilla oskyldiga behagat släppa i från sig något onämnbart som galant glidit upp längs ryggen?

Och på den allra minsta som ska behandlas varsamt är det sååå praktiskt att få sätta i en liten arm, lite vända steken på sidan och föra in omlotten under den babydoftande kroppen och direkt fånga in andra armen. Allt som ska dras över huvudet är mycket besvärligare - minns jag.

Och vart har alla små sparkbyxor med fötter tagit vägen? Jovisst finns det små, söta sockor, men det är så mycket bättre då byxan sitter ihop och alla kylande mellanrum undviks.

Detta har jag hunnit betänka medan jag shoppar vidare ...


tycker om ugglor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar