lördag 1 augusti 2015

Inför resan/kursen

Det ska packas och strykas och fixas och trixas. Lite svårt har jag haft att hitta rätt ordningsföljd, men jag har en checklista och den är till stor hjälp.

En vecka i främmande land kräver en hel del och om man dessutom ska dansa sig igenom dagarna fem behövs torra och rena kläder att byta om till. Dessutom ska de matcha!

En timme gick åt till att söka två minnepinnar. De jag hade i lager var lite onödigt breda till formen och ville inte rymmas bredvid andra USB-användare.

Jag sökte genom lådor och skåp, har ju tre skrivbord i gång. Jag övergick till att genomleta hälften av mina väskor och det är inte lite det. Samtidigt blev de städade.

Till sist öppnade jag en garderobdörr för andra gången och började kolla i en större box. Jo, lappen som antydde lådans innehåll hade fallit bort och texten löd "datortillbehör". Voila, där fanns det jag sökte!

Nu ska ännu de osålda loppisgrejorna avhämtas och eventuellt sparas eller föras till en insamlingspunkt.

Men det är många timmar kvar av dygnet ännu och tidig väckning ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar