torsdag 20 augusti 2015

En innehållsrik dag

Helt emot mina vanor fick jag en impuls att kravla mig ur sängen klockan sex i morse, sätta i en omgång kläder i tvättmaskinen och bege mig ut på en kort promenad. Vilken uppfriskande ovana!

Sen följde en hel dag med Vasa valdistrikts riksdagsmän i Pedersöre och Jakobstad.

Det blev besök på livsmedelsföretag och hos två av världens största producenter av stora segelbåtar. Intressant!

Dessutom fick flera andra företagsledare komma till tals efter lunchen. Det var strikta order från ordförande för gruppen att hålla sig till den angivna tidtabellen och riksdagsmännen fick med sig en hel del önskemål från nejden. De flesta gällde infrastrukturen - från vägar till järnvägar och flygfält.

Och äntligen var det också min tur att på kvällen bege sig på en tripp till stugan och bara slappa i solen.

Som en avslutande överraskning fick vi också besök av min kusin och en annan kusins son. Väldigt trevligt.

I morgon blir det möten kl 9, kalas på eftermiddagen, marknad på kvällen och kusinbesök som avslutning innan färden avslutas vid sommarstugan med en båtutfärd i tankarna under veckoslutet.


Den första Swanbåten, tillbakaköpt och renoveras som bäst på kvällstid av pensionärer som tillverkade den när det begav sig och ska segla med den i Medelhavet när det blir jubileum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar