torsdag 27 augusti 2015

Snabba beslut

Det var Spotlight (kultur och handel) och vi hade båda två möten att delta i. Det utlovades regn. Vi beslöt att låta väder, tid och humör avgöra.

Mitt möte var avklarat före sju, makens började sju. Det välbehövliga regnet tajmade in sig till exakt då evenemanget började.

Jag hade redan ställt in mig på bärrensning då maken stormade in och förkunnade att himlen såg ljus och fin ut mot sydväst. Med ett snabbt beslut forsade vi iväg mot ljuset.

Och visst hinner man få både kultur och shopping på två sena kvällstimmar. Vi började med Skorpan som bjöd på levande musik, väldig mysig stämning och fikapaus.

Vi traskade in till centrum och köpte två sollampor, stack oss in till Noolan och jag fastnade för en klänning som jag lät beställa i en beige färg och fortsatte sen till Jennie Storbackas lilla konsert i Skolparken. Jag tycker om hennes röst och tolkningar av andras låtar.

En fin liten afton med tillräckligt många ingredienser. Det uppvägde nog det faktum att jag fick rensa bär till midnatt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar