fredag 21 augusti 2015

Blomningsdokumentation

Eftersom det finns så många moment i min avdelning dahlior vill jag dokumentera blomstarten till den här veckan.

Det finns många om och men. Övervintrar rötterna? Har jag nån aning om vilken sort/färg jag pysslar med? Börjar rötterna forma en ny planta? Hur går tillväxten? Planterar jag ut för tidigt? Hinner de alls börja blomma? Får jag in rötterna i källaren igen? Och så flyter kretsloppet på.

Alla vet att den här sommaren inte varit idealisk för trädgården, men jag är glad att jag fått en blomma. Eller egentligen har jag faktiskt några sommardahlior ( ni vet de där pyttesmå man köper i plantbutiken på våren ) som jag tydligen övervintrade efter förra sommaren. De har faktiskt blommat några veckor redan ute vid stugan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar