lördag 18 april 2015

Hälsningar från Kristinestad

I min mammas värld betydde uttrycket "hälsningar från Kristinestad" att man gick med gylfen opp. Visst lät det finkänsligt så länge mottagaren fattade budskapet.

Min älsklingsstad i Finland är sen länge just lilla mysiga Kstad. Jag är egentligen på officiellt uppdrag och representerar både seniordansförbundet och IK Kronans gymnaster på Finlands svenska gymnastikförbunds vårmöte och planering inför gymnastikfesten år 2016.

'So far' har jag och ordförande shoppat skor, käkat årtiondens godaste pizzabuffe och planerat vårt förbunds jubileum med god hjälp av ett gott, rött vin. Vårmöte och kamratsits väntar ännu och koreografiplanering i morgon.

Och det viktigaste av allt, jag har vandrat genom Kattpiskargränden!

4 kommentarer:

  1. Undrar just om du fick använda din rösträtt?;)

    SvaraRadera
  2. Tyvärr inte, men både ordförande och verksamhetsledare frågade var Kronan håller hus. Vi deltar inte i gymnaestradan och tävlar just inte alls ...
    Jag lovade framföra hälsningen.

    SvaraRadera
  3. Har du vari till stadin, och vi som har vari i Nykaabi! Snart blir du av med hyllan, nästa vecka kanske. Vi hörs!

    SvaraRadera