söndag 26 april 2015

Festen är över!

Jag hann hem precis före midnatt och har nu avnjutit sex timmar sömn i ett sträck + lite småslummer. Tanten var nog rejält trött igår och får vila ut en dag innan det blir ny fest. Veteranfesten på måndag blir hoppeligen i lugnare stil och framför allt har jag ingen egen uppgift.

Trettioårsjubileet i Tammerforshuset blev nog mycket lyckat om jag får säga det själv och många har haft samma åsikt enligt egen utsago.

Tekniken fungerade, språkservicen på svenska var ett rejält plus, maten var utsökt, vinet gott och sällskapet bland det allra trevligaste. Organisationskommittén hade gjort ett ypperligt förarbete och allt flöt nästan som på Strömsö.

Det enda på negativa sidan var att jag fick titta på då andra dansade eftersom jag fungerade som lilla "kom-fram-och-säj" och hade min självvalda plats längst bak på scenen.

På plussidan med det arrangemanget var att jag fick närkontakt med orkestern, Vörå spelmansklubb, och trivdes bra bland dessa österbottningar.

Summa summarum: Det var en fest värdig en trettioåring med tacktal och uppvaktningar. Jag inser att seniordansen har funnit sin plats bland seniorerna och tillför så mycket guldkant till tillvaron.

Seniordans ger glädje - gör glad!


2 kommentarer:

  1. Och så Gymnasternas fest på tisdag, inte att förglömma :)

    SvaraRadera
  2. Naturligtvis inte! Vi ser fram emot att få visa upp oss lokalt. Vi behöver minsann göra reklam för seniordansen på orten eftersom den är så himla social och hälsosam. Några felsteg är vi också beredda på. Inom seniordans behöver ingen dansa perfekt. Det är bara att ta om från början om det riktigt strular.

    Väl mött 28.4 klockan 18 i Idrottshallen!

    SvaraRadera