fredag 17 april 2015

Effektiv!

Det är så sällan jag känner mig effektiv så jag måste få skryta då det nån gång händer.

Har ni hört/läst att jag är mycket bra på att planera? Jo, jag har väl nämnt det ett par tusen gånger, men jag har faktiskt skriftligt bevis på detta i mitt betyg från de pedagogiska studierna. Då det dessutom är den enda egenskap jag faktiskt håller med om behöver jag ibland boosta mitt ego.

Eftersom jag igår satsade på att odla min vänskap både här och där blev det lite extra jobb idag.

I stället för att ligga och dra mig och lyssna in senaste nyheterna på radio skuttade jag upp ur sängen lite före sju, drack ett glas vatten, drog på mig arbetskläderna, hämtade in tidningen åt den älskade och styrde gummistövelstegen mot vedladan.

På en timme hade jag slängt in de små vedklabbarna med precisionskast in i övre, bortre hörnen. Endast cirka fem stycken flög upp på vinden. Det var nästan så att jag började lite spinna på tanken på att jag har en talang här (obekräftad dock) när det gäller att fixera positionen av träelement.

I vanlig tid var jag då inne igen och kunde dra ut frukosten med hela tidningen och sudoku.

Och nu har jag klarat av veckostädningen och kan pyssla med diverse datorstödda uppgifter innan den är dags för en snabb omelett och iväg till ett seminarium gällande social- och hälsovården. Klockan fyra beräknar jag ha dagen officiellt klar. Det återstår bara lite veckoshopping och förberedelse inför min frånvaro detta veckoslut. Och förstås zappandet i kväll mellan Let's dance, Babben och Jennie i Voice (har aldrig sett ett helt program).

Förändrad stadsbild vid ett torg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar