fredag 10 mars 2017

Nu rimmar vi på tre

Jag roade mig med att söka efter mitt valnummer förra gången det begav sig hösten 2012. Då var det nummer fem och jag skrev några slogans på den siffran.

I det här valet har jag blivit tilldelad nummer tre. Det betyder att mitt språksinne börjar virvla runt. Det borde vara mycket lättare att hitta ord som rimmar på tre - låt oss se!

På Facebook har jag kört i gång med  Nummer tre, om jag får be!

Vi drar några fler ur hatten:

Vill ni er röst åt en kvinna ge, skriv då nummer tre!
Mun och glasögon är sne', men tanten vill va' me' och de' blir nummer tre
Ge er röst åt nr 3 om ni i Österbotten vill va' me'

Det känns lite krystat och jag får kanske lov att återkomma vartefter. Annars för jag min valkampanj på Facebook, men det kan nog slinka in lite här på bloggen också.

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar