fredag 3 mars 2017

Motvilligt med

Är man motvillig till Facebook kanske man blir bemött på samma sätt ...

Efter flera försök att registrera mig tröttnade jag på att bli ratad på grund av mina namn. Visst kunde jag ha skickat ID-handlingar till Fb, men se där går gränsen!

I stället testade jag att byta namn. Jag tog helt enkelt mitt andra namn, Rose, och byggde på med mitt släktnamn, Törnqvist, och se, det dög! Det blev mycket försök och misstag och en hel massa strul med att få in ett foto. Min status som gift blev efter att jag undvikit att utlämna året att man påstod att jag gifte mig just den dagen.

Nej, jag är inte ännu en vän av Fb. Jag tycker det är "råddigt" och såsigt, men kanske jag kommer in i det med tiden.

I första hand kommer jag att ägna mig åt kommunalvalet och senare får vi se vad det blir. Jag tycker nog fortfarande mycket mer om Instagram ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar