torsdag 2 mars 2017

Mycket på en dag

Igår satte jag i gång förberedelserna för min valkampanj. Jag hade beställt fotografering hos mitt gudbarn precis som jag gjorde för fyra år sedan. Men den här gången spädde jag på med styling av håret också. När förutsättningarna inte är de bästa måste man försöka bjuda till lite.

Det blev tidig färd till sydstaden och ett trevligt samtal med frisörskan som var ny för mig. Vädret var inte det bästa, men huvan skyddade mig då jag trippade iväg till DU&VI. Sminkningen skötte jag själv och kläderna hade råkat ramla över mig då jag planlöst svävade in i en modeaffär efter julen tillsammans med fysikern. De bara var min färg - petrol!

Den jag bor med tyckte nog att jag kunde använda samma foto som för drygt fyra år sen. Ni vet det som ni sett på bloggen sen dess. Säkert var han också av den åsikten att man inte behöver köpa nya kläder heller. Det är märkligt med männen då de har så lite kunskap om viktiga saker!

Vi showade till det och efter mycket raderande hittades några foton som inte var helt fel. Det är nu bara så att jag är långt ifrån fotogenisk och alla cytostatikabehandlingar har fått mig att åldras i förtid. Lite lustigt var det faktiskt hos frissan. Hon tyckte att min hårfärg var fin eftersom det gråa bildar slingor i det mörkare håret. Jag tror sällan på komplimanger, men jag ska börja suga i mig lite mer ...

Efter de officiella ärendena hade jag lunch date med språkkusinen som lämpligt firade sportlov. Jag hade kollat lunchmenyerna i stan och fastnat för Pirayo med sina fiskrätter. Naturligtvis var alla bord upptagna då vi kom dit, men snabb i tanken som jag ibland är föreslog jag plan B - take away!

Det råkade sig att jag hade nyckeln till en lägenhet på fin plats i stan som ska rörsaneras. Det blev en riktigt trevlig samvaro och jag kunde också fixa kaffe utan mjölk.

Sen var det slut på stadsturen för min del för jag hade med god planering räknat ut att nu var det dags att ila hem för att hinna se VM i Lahtis. Maken var på plats i VIP-loungen och fick på ort och ställe bevittna Iivo Niskanens fina guld på 15 km klassiskt.

Det blev en riktigt bra dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar