söndag 20 december 2015

Tröst från förr

Samtidigt som jag var frustrerad över att ha blivit felciterad fick jag en snabb tröst då jag sökte efter något i min mötesportföljväska.

Språkkusinen och jag köpte likadana väskor när vi var på väg ut i arbetslivet. Som ni förstår har inte min väska blivit uppnött och den får ännu tjänstgöra som möteshjälp till kommunstyrelsen och -fullmäktige. I den finns nämligen Prättäläs förklaringar till kommunallagen, årets budget, förra årets bokslut och förvaltningsstadgan.

När jag letade fram kuvertet med ett överraskningskort (mera om det sedan) råkade ett rött kuvert fastna i min hand. Antagligen tomt, tänkte jag, men nej, det innehöll en liten lapp som går tillbaka till min sista period som vikarie i gymnasiet. Jag gav upp den karriären för ett par år sen.

Nu kändes det riktigt glädjande att ta del av en okänd elevs tack. Jag har ingen aning om när jag fått brevet, men som de säger: Ett brev betyder så mycket.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar