torsdag 3 december 2015

Tappat lusten

Jag tror jag har drabbats av en allvarlig sjukdom. Jag har märkt att den kommit smygande i små etapper. Det hjälper inte med lockelser som Black Friday eller rea 70 procent. Jag är immun.

Nu hade jag kommit till det stadiet att jag behövde en ny gåbortkjol. I fantasin förespeglade jag mig i en pennkjol. Men alltid då man vet vad man söker så finns det inte. Med god betjäning provade jag mig igenom hela kjolkollektionen och fastnade till sist för den jag provade först. Inte grät jag heller då det råkade vara 20 procents rabatt den här veckan.

Det lär vara modernt med polotröjor i år så en sådan kunde jag tänka mig när jag ändå släpat mig ut. Färgen skulle vara en mellanvariant, alltså inte mörk och inte ljus. Fanns det? Naturligtvis inte.

Ett par grövre strumpbyxor då? Jovisst fanns sådana, men hur veta om de hade fötter då man inte fick öppna förpackningen? Det får inte heta strumpbyxor om det egentligen är leggings!

Mina sjukdomssymptom tog överhanden. Jag tappade lusten och köpte gravljus och halspastiller i stället.

Och vad gör jag nu då i väntan på att mötet ska börja? Jo, sitter i bilen och bloggar med fin utsikt i ett parkeringshus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar