söndag 13 december 2015

Längtan till sommaren

Vi besökte sommarstugan på förmiddagen av två orsaker. För det första ville vi kolla vattenståndet som varit ovanligt högt den senaste tiden. Och jo, vi hade vatten på fel sida av strandterrassen, men brygglocket var än så länge ovanför vattenytan.

 Den andra orsaken var att hämta hem en vackrare julgran (fortfarande har vi endast utegran) än år 2014. Det var inte svårt för fjolårets gran var vår fulaste genom alla tider. Och nej, vi stal inte granen utan den togs ur egen skog och utvaldes på en minut. Jag valde ifjol så jag överlät med varm hand åt ingenjör och make att stå för årets val. Det var ett lyckat drag från min sida.

För att fortsätta på ämnet granar fick jag en längtan till sommaren då jag såg min lilla "bonsaigran". Den har inte lov att växa upp till en stor gran så jag formar den till en boll på stam varje år.

midsommartid före klippning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar