tisdag 15 december 2015

Halvvägs

Åtminstone då det gäller utelyktan är jag på gång i julförberedelserna. Den övre delen har fått flytta in då det plötsligt blev kallt. Där bor nämligen en julros.

Igår färdigställde jag nedre delen. De fina snöbollarna gav upp kontraktet redan under första säsongen, eller egentligen var det ledningen till transformatorn som ville ha skilsmässa. Men eftersom jag tycker själva slingan är fin ändå - utan ljus, får den fungera som prydnad i stället. Dessutom köpte jag en fästman som ivrigt glittrar och flirtar med bollarna.

En uppochnervänd ytterkruka får fungera som piedestal för tomtemusen. Det lär bli varmare om någon dag och då kommer toppen på lyktan ut och jag har tänkt dekorera med lite kvistar runt den späda julrosen.

Större julförberedelser än så här aktar jag mig för. Det är ännu en massa möten som förgyller mina dagar och kvällar ...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar