lördag 5 december 2015

Ingen julfantast

Jag är fortfarande inte speciellt förtjust i julhögtiden, men den kommer ändå. Adventsljusstaken hittade inte fram till bordet förra söndagen så jag funderar starkt på att skippa den helt och hållet i år. Den elektriska sjuarmade får dock godkänt och skänker lagom med lyse åt frukosttidningen. Annars tänder jag nog levande ljus varje måltid och älskar det.

Nu har jag dock varit på julkonsert. Orsakerna gjorde det helt berättigat: det var gratis, konserten hölls i Schaumansalen och jag ville väldigt gärna uppleva Erik-Andre Hvidsten.

Jag är helnöjd med föreställningen. Artisterna var av god klass, musikerna var briljanta, låtvalet var mycket varierat och vem kan motstå Cohens Halleluja i en mycket förnäm tolkning? Om man därtill lägger ljuva saxofonsolon, suberbt fiolspel och mästarimprovisationer så är succén garanterad för min del.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar