lördag 14 november 2015

Onda cirklar

Det är med fasa man lyssnar till rapporterna som kommer från Paris. Hur kan mänskor vara så onda? Är ens tro och åsikt så viktig att man måste döda?

Jag är helt oförstående.

Idag har jag dessutom fått uppleva hur en koppling till hemskheter kan göras helt med vilja också i mina cirklar. Jag kunde läsa i lokaltidningens ledare och fick dessutom ett mejl av en god vän med samma innehåll - att jag räknas till en skara av fascister, talibaner och en radikal SFP-grupp jämförd med jihadismsektionen.

Är detta friskhetstecken? Är detta kränkande? Är detta rättvist bemötande av en demokratiskt vald fullmäktigemedlem som dessutom representerar den svenska underavdelningen i sitt parti?

Jag tål ganska mycket, men om det börjar gå ut över kommunens tjänstemän och nyvalda kommundirektör då blir jag ARRRG och inte lätt att tas med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar