lördag 21 november 2015

Föraning

Det hände igen! Jag bokar mina resebiljetter i god tid för att spara på seniordansförbundets pengar. Det innebär för november att jag får söka ut utgifter för tågbiljetter från försäkringsbolaget eftersom jag var så eländig i fredags.
Nu kan jag skymta en strimma ljus i tunneln fastän hostan är härdig. Idag skulle jag i väg!
Jag hann nog kolla bokningen flera gånger för avgår faktiskt pyjamasflyget på lördagar? Jo, det gick att checka in.
Men sent på kvällen fick jag ett sms, flyget är inställt och jag är inbokad på kvällsflyget! Men, hallå! Jag borde vara i Helsingfors senast 13.30! Man kunde försöka få plats på flyg från Vasa. Det innebar att jag hängde i telefonen och irriterades av musikaliska toner i en evighet innan jag fick en röst från Kajana i mitt öra.
Jag ombokades till ett förmiddagsflyg från Vasa och här sitter jag nu och väntar. På plussidan lämnar det faktum att jag fick sova till klockan sju, men minus är förstås bilfärden i ett snöigt landskap med så gott som oplogade vägar, men det gick bra. Plus är också att all service här fungerar perfekt. Jag hamnade förstås ut för en slumpmässig visitation, men kompenserade med kaffe och en croissant och glatt samspråk med cafebiträdet.
Få se hur fortsättningen blir. Världen är full av ettor och nollor, men tydligen också plus och minus. Det gäller bara att hålla balansen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar