fredag 6 november 2015

Ändrade planer

Det blev tydligen för mycket för den sjuka att ställa sig framför datorn. Jag hade just slängt i väg mitt inlägg när jag började känna en märklig svaghetskänsla längs hela ryggraden. Snabbt av med datorn och fort i sängläge.

Jag insåg i morse att jag borde kontakta hälsovårdsmottagningen och fråga om min ögoninfektion går över av sig själv. Svaret blev att jag får antibiotiska droppar på eftermiddagen.

För övrigt kurerar jag mig med varma teer, nu just med ingefära. Sockerfria halspastiller finns också till hands och helgens fester och konserter får klara sig utan min närvaro.

Fars dag får förlöpa med minsta möjliga ansträngning. Med fysikerns hjälp laborerade jag fram en kakbotten till en minttårta samt ett dussin muffins där jag passade på att gömma in lite vaniljsås som överskridit bäst-före-datumet. Mitt smaksinne är nästan obefintligt så för min del är det inte så noga med smaksättningen.

Få nu se hur länge det blir rapporter från sjuksängen (har dock hållit mig i lodrät ställning än så länge), men nästa vecka har jag faktiskt inte tid att vara sjuk ...

3 kommentarer:

  1. Fy för förkylningar, kryapådigkramar från mig!

    SvaraRadera
  2. Tack, det värmer.
    Jag har fått optimistiska kommentarer om att sjukan kan vara i två månader!!!

    SvaraRadera
  3. Om du kommer ihåg hur jag var så kan jag trösta dig med att det tog sju veckor. Nu skall du lyssna på din kropp och ge dig själv vila (t.o.m vår utrikesminister har insjuknat) Kramisar!

    SvaraRadera