tisdag 10 november 2015

Från SPF till SFP

Det gäller att hålla tungan rätt i mun när man rör sig i förkortningskretsar.

Jag lydde doktorn och gick till seniordansen. Jag hann bara ta ett växelsteg och så kände jag svetten stiga, men dansarna var på hugget i både lättare och svårare danser.

Hem och ta en snabbdusch, blåsa håret torrt, äta en banan och iväg till höstmötet för Svenska Pensionärsförbundets Österbottenregion. Jag var ombedd att hålla kommunens hälsningstal, vilket jag snabbformulerat under en flygresa Hfors-Kronoby. Före det hann jag njuta av Veterankören och de duktiga sjungande gymnasiegrupperna. Min största koncentration gick till att försöka hålla strupen klar. Jag var rädd att en aggressiv hostattack skulle ställa till det.

Jag fixade hälsningen på mitt sätt och såg till min glädje en seniordansväninna bland mötesdeltagarna.

Hem för mat och vila och nu återstår SFP-träffen för norra Österbotten. Partipolitik är inte riktigt min grej, men jag kan nog lyssna ändå och tänka inåt. Man kan inte vara bra på allt ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar