torsdag 5 november 2015

Hotellbedömning

Se, jag har orkat sparka i gång laptopen, men det betyder inte att jag är frisk. Jag har utökat influensasymptomen med ögoninflammation. Få se vad vi har härnäst? Men åtminstone är jag ledig till måndag kväll. Jag ska försöka få fysikern att röra ihop nånting till farsdagen i morgon.

Tillbaka till Seinäjoki. För att komma ihåg inför kommande färder ska jag kort ge mitt intryck av Hotell Sorsanpesä.

Det är ett helt OK hotell, lite långt från stadskärnan, men man kommer vanligtvis hit med bil om man bor 130 km ifrån.

Rummet var standard, men lite trångt. Jag saknade ordentlig garderob. Badrummet var perfekt å andra sidan. Fastän vi sov två rum från restaurangen hördes inget ljud, bara lite från nattklubbsbesökarna som tog rökpaus nedanför vårt fönster.

Frukosten var välsmakande, men servicen långt ifrån funktionell, endast en servicelinje och med fler besökare samtidigt skulle man nog ha tillbringat mesta tiden i kön. Själva restaurangen var stilren i svart och off-white.

Utanför fanns Friskinlammi och tyvärr hann vi inte ta en promenad eftersom vi hade bråttom till ett annat ställe.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar