fredag 20 november 2015

Minnesbilder

Oj då! tänkte jag när jag halvsovande lyssnade till riksnyheterna i morse. I Boden hade man gripit en efterlyst man misstänkt för planering av ett terrordåd i Sverige.

Men va då? Vi besökte Boden i somras, sov en natt och det jag kommer ihåg är en underbar middag på en restaurang nära sjön, en långsam promenad längs med sjön, ett bostadsområde med ganska många flyktingar.

Verkligheten kryper närmare då mina bilder blandas ihop med aktuella nyhetsbilder.

MEN - vi måste komma ihåg att inte låta oss skrämmas. Vi MÅSTE fortsätta våra vanliga liv. Om vi blir rädda har terrorn vunnit.

Mina minnesbilder:



Efterskrift: Man kan höra fel, minnas fel, ta fel, ha fel och så vidare. Det var inte Boden utan Boliden, men likväl gav det upphov till ett blogginlägg. Dessutom tog polisen tydligen fel också - fel man!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar