onsdag 4 november 2015

Eländet fortsätter

Ni kan förstå att jag är lika sjuk som en vanlig karl då han är lite förkyld och det vill säga ganska illa däran. Men att jag skulle ge upp mina dans- och gymnastikgrupper. Det ska mer till än lite feber, hosta och heshet.

Men jag måste nog medge att det inte är lätt att leda sittgymnastik i två timmar utan annat ljud än musiken. Jag införde enkla kommandon som klapp i händerna för att visa att nu byter vi övning. Teckenspråk fungerade också. Själv orkade jag inte utföra många rörelser i följd. Jag hoppas verkligen att jag får rösten tillbaka snart.

I morgon blir det att plocka fram det gymnastikprogram jag gjort för sådana här tillfällen. Deltagarna utför rörelser på olika stationer enligt nedskrivet manuskript. Jag bara sköter musik och tidtagning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar