torsdag 12 mars 2015

Vissa brister

Efter stora överläggningar, djup eftertanke och ingående självrannsakan har jag kommit till det förvånansvärda faktum att jag inte är perfekt.

Min stora uppenbara brist ligger i framsidan och baksidan av en liten skylt inhandlad på en medeltida marknad i Åbo (skylten har ingen som helst anknytning till medeltiden för jag tror inte det fanns diskmaskiner på den tiden).

Skylten indikerar att diskmaskinen innehåller antingen rena attiraljer eller smutsiga sådana.

Nästan alltid vänder jag på skylten då jag startar i gång diskmaskinen. Nästan alltid glömmer jag att vända tillbaka till Dirty då jag plockat ut det rena.

Det innebär att resten av de som använder maskinen inte kan lita på skylten utan måste fråga mig eller kolla själv.

Jag vet inte varför jag har så svårt med denna enkla sak. Kanske det beror på att jag är kvinna och gör minst fem saker samtidigt och dessutom tänker på två andra saker.

Det kan tänkas att jag har andra brister också, men de är nog mycket mindre i så fall.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar