söndag 15 mars 2015

Sista dagen

Fötterna ömmar och tanten är trött. Det är många intryck och många steg på hård beläggning. Alltid glömmer jag stegräknaren också!

Dagens absoluta höjdpunkt var vandringen i Jardin des Plantes. Tänk, att vallmon blommar! Kamelian är nästan finito och magnolian på väg att slå ut. Jag återkommer med mobilbilder då jag får tillgång till dem i min egen laptop.

Dagens minst trevliga happening var Champs-Elysees. Det efterlängtade kaffet intogs på helt fel ställe och i pappersmugg! Det enda plusset var värmen inomhus. Detta gör att jag kan tänka mig att ta en tur till Paris i något sammanhang och sitta på uteserveringen till George V och i sakta mak njuta av en crepe fylld glass.

Det är annars helt OK att bonga Paris i mars, men om man åker en andra gång kan man med fördel välj en lite varmare tidpunkt och skippa sevärdheterna. Jag skulle då definitivt kombinera med ett besök i Monets trädgårdar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar