onsdag 16 mars 2016

Våryra

Jag har klickat in mina 146 foton prydligt i en mapp på skrivbordet. Hoppas de hålls där tills jag fått in mappen till externminnet Bill.

Ni får förbereda er på att det kommer att bli en lång period av Atenrelaterade ämnen här framöver. Men det är alltid fritt fram att låta bli att läsa. Ni bestämmer! För mig är det ett enkelt sätt att dokumentera resan för framtida behov.

Eftersom det varit en härlig, solig vårdag här idag känner jag att det passar bra att börja med några bilder från Plaka, den gamla stadsdelen i Aten där vi bodde. På lördagkvällen stötte vi plötsligt på detta glada följe som svepte förbi oss.

Jag frågade en butiksägare vad det var fråga om och fick svaret att det var Carnaval. Man firade vårens ankomst genom att klä ut sig och det veckoslut vi var där var huvudfestligheterna. Här och där såg man maskerade människor. På söndagen var det barnens tur och vi stötte på bland annat Musse Pigg och Spider Man.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar