måndag 14 mars 2016

Dag 2

Jag får inte hotellets nätanslutning att fungera så det blir publicering av blogginläggen senare när jag är på finländsk mark, men jag tänkte att det kan vara bra att skriva dem så länge de är aktuella i minnet.

Dagens agenda blev sightseeing med Open tour buss. Före det intog vi vår första hotellfrukost. Den var riktigt mångsidig och riklig. En negativ sak är att grekerna tycks ha en större benägenhet för sötma. Juicen är så mycket sötare, likaså alla desserter och bakverk. Men oliverna är salta och jag älskar kalamataoliver!

Den gula turistbussen tog oss runt i stadskärnan. På eftermiddagen tog vi den andra turen som gick till Pireus, hamnstaden. Naturligtvis blev det att traska längs med strandpromenaden och beundra alla stora lyxbåtar. Det regnade lite, men bara då vi väntade på att ta oss tillbaka till Aten spände jag upp paraplyet.

Bilder kommer i ett senare skede. De brukar räcka till övermättnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar