lördag 26 mars 2016

De var bättre förr ...

Ja, åtminstone vitvarorna och diverse apparater som behövs i hemmet.

Det hände häromdagen att maken tyckte morgonmjölken på müsliflingorna var lite varm. Varm mjölk är inte gott. Han vred upp termostatet och någon dag senare var varorna nästan frusna. Jag vred ner.

Men i morse var det helt stopp. Mjölken var varm och kylskåpet vägrade starta. Panik!

Jag konstaterade att utetemperaturen var den perfekta för kylvaror så då var det problemet ur världen för stunden.

Man och barn susade iväg till barndomshemmet och kånkade hem det troligen 50 år gamla kylskåpet som snällt startade. Nu är problemet bara det att det inte ryms in på platsen. Det är typ ½ cm för högt! Dessutom är jag inte överlycklig över att leva med det gamla, men det får duga for now.

Mangeln flyttades åt sidan och kylen får stå i hjälpköket. Mer promenader i stället.

Men som jag sa : Det var bättre förr. Om mina föräldrar under hela min livstid haft ett enda kylskåp och vi redan haft två under nästan trettio år, då är nånting fel med maskinerna nuförtiden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar