onsdag 30 september 2015

Träd, blomma, sten

Mina tre favoriter i naturen är nog stenar, träd (inte alla) och blommor (även kultiverade).

Björken är faktiskt inte mitt favoritträd. Det är nog tallen, men vem kan motstå en ovanligt vit och ren björkstam? Löven som på hösten följer med in i huset då jag öppnar dörren är jag inte lika förtjust i.



Stenar i alla former (utom de vassa) älskar jag. De vackra som jag orkar bära förflyttar jag gärna till min trädgård.

Smultronen har själva hittat sin plats i stenens värme

Stenar och blommor är ett säkert kort.

Allt detta kan illustreras med bilder från denna sommar ute vid sommarstugan.

Den skira linnéan är en favorit

Lysimachia nummularia (penningblad) är ingen favorit, men bättre än gräs
(ordet 'favorit' tycks höra till favoritorden i detta blogginlägg!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar