onsdag 2 september 2015

ABC 1 o 2

Vad månne döljer sig bakom rubriken? Jag älskar att förbrylla.

Jo, det är mycket enkelt. Jag har varit på möte till Närpes idag och samåkte med en mötesdeltagare från Jakobstad. Fastän vi hör till olika politiska grupperingar löser vi åtminstone landets och regionens problem ganska behändigt. Fastän personen är av det andra könet och yngre än jag, sitter vi och pratar på i nästan tvåhundra kilometer oavbrutet. Så har det varit från resa nr ett.

Jag hade parkerat min bil (eller egentligen fysikerns bil) vid ABC och eftersom det är lång väg till Sydösterbotten och ingen tid för lunch passade jag på att gå in på kaffe och semla. Kanske jag tidigare nämnt att maken är djupt allergisk mot bokstavsservicestationer och jag som dotter till en som jobbat mer än halva sitt liv inom kooperationen gärna använder mig av bonussystemet.

Min medresande hade kommit på samma tanke och vi möttes redan i caféet.

När jag efter avverkat möte anlände till samma plats kom jag på att jag inte ätit ordentlig mat på hela dagen. Alltså besök nr 2 och en läcker broilerpasta med blåmögelost fyllde minsann magen.

Igår Kajana (och med hemfärd tvärsöver Oulujärvi inkl. landsvägsfärja), idag Närpes och i morgon Karleby för hela slanten för att avsluta veckan med Helsingfors fredag till lördag. Jag känner mig nästan som en handelsresande ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar