fredag 11 september 2015

En fläkt av sommaren

Tänk, att vi ser ut att få ett litet somrigt veckoslut. Vi har landat på sommarstugan och två av männen i mitt liv planerar att bryta ut sig på en gammal öppen spis, medan jag tänker dra mig undan med några föredragningslistor, en ny sticksöm samt ordna så grovjobbarna får mer energi.

Jag har invigt mina nyinköpta sommarslippers. Jag hade tänkt mig att aldrig besöka varuhuset i Ylivieska igen på grund av vissa nazistiska skriverier, men nu gjorde jag det i alla fall på hemresan från Kajana.

Man blev inte rik på mina inköp. Skornas pris var nedsatt med 80 procent och trots min dokumenterade matematiska begåvning lyckades jag räkna aningen fel. I stället för de euron jag hade tänkt betala trodde jag inte mina öron då kassafröken begärde 1,20 av mig. Och jag som stod och funderade på om jag skulle köpa vita trettiåttor eller gröna trettisjuor. Jag kunde ha köpt båda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar