lördag 5 september 2015

Jag säger bara ...

... WOW !!!

Vilken nostalgitripp! Fastän jag var några år för gammal för att vara en stordiggande ABBA-fan, har jag alltid haft lätt för att ryckas med av den slående musiken som jag numera ofta använder som jumppamusik.

Det var också en njutning att följa med den välfungerande koreografin. Det hade varit roligt att få uppleva den ordinarie Donna, men ersättaren gick inte av för hackor. Ingen går dock upp mot min absoluta favoritaktris, Meryl Streep, från filmen. Att Colin Firth får spela en rolig figur i den är inte helt fel.

Handlingen i musikalen är inte av högsta klass, men visst är hela grejen underhållning på högsta nivå! Nu måste jag snabbt hitta tid för att kolla filmen igen.

Om ni inte listat ut vad jag pratar om så kan jag avslöja att det är Mamma Mia som ni såg för ett år sen ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar