söndag 13 september 2015

Om allt vore som förr ...

Det finns vissa saker som inte borde få förändras. En sak gäller datorer och hur man fixar bilder från kamerans minneskort till datorns minne.

Första dagen hade jag trubbel med att flytta bilder från Bill (=min dators externa minne). Nå, det ordnade jag själv, men lilla bilden var borta och jag hade bara en ikon att lita mig till.

Sen fick jag inte importen från kameran att ske enligt min vilja. Då fick jag blogga om gamla bilder. Det finns ju en del teman från Östersund och norra Sverige ännu.

Idag fick yngste sonen lära ut hur jag klarar det senaste problemet och kanske jag minns det till i morgon, eller så inte ...

Lätt att skylla på Windows 10.

Scannern vill inte heller vara med längre. Kanske jag måste lyda ekonomens råd och skaffa en ny skrivare. Det lär bli dyrare att köpa några bläckpatroner till skrivaren än att investera i en ny laserskrivare. Kanske han har rätt. Men någon ny telefon köper jag inte - ännu ...

Jag passar i stället på och dokumenterar flera dahlior.

rödaste röd

Oravaismosters dahlia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar