torsdag 19 mars 2020

Jag börjar fatta

Visst har jag förstått att coronaviruset inte är att leka med. Jag har också fattat att jag tillhör den s.k. riskgruppen. Det som inte riktigt hade gått hem var att jag borde agera som en 70 plussare och inskränka mina sociala kontakter till ett minimum.

Men nu börjar jag inse realiteterna. Jag får gå ut på promenad och det har jag gjort. Jag får gå till butiken, men helst undvika det. Jag får inte träffa mitt barnbarn, åtminstone inte inomhus och på en meters avstånd och DET blir svårt!

Det kan ta flera månader innan vi har klarat av detta virus. Än så länge har vi inte utegångsförbud, men gränserna är stängda.

Inte blir det lätt, men vi ska klara det! Så sa i alla fall presidenten.

Som förtroendevald kan jag inte låta bli att citera en fiffikus som analyserade politiken enligt följande:
Det råder konsensus.
Sannfinländarna fick gränserna stängda.
De gröna fick ner flygplanen.
Vänsterförbundet fick tomma butikshyllor.
Centerpartiet fick Väyrynen i husarrest.
Samlingspartiet fick kranarna till företagsstöden öppnade.
Kristdemokraterna fick barerna stängda
SFP fick vara med ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar