måndag 23 mars 2020

Favoritglass

Jag erkänner, jag är väldigt svag för mjukglass. Det fanns en historisk tid då jag inte åt glass på ett år, inte heller mjukglass. Det är som skrivet - historia.

För en vecka sen såg jag att glassbilen nära Ytterjeppokorsningen hade säsongöppnat. Tyvärr var jag för mätt för att kräva en glass då vi åkte förbi. Likadant var det på hemvägen och då höll bilen på att köra bort dessutom.

Men i söndags hade jag planerat och ställt in mig ...

Med hjälp av Google Maps hade jag hittat ett lämpligt utfärdsmål nära hav och skog OCH som innebar att vi kunde åka förbi den glassburna korsningen.

Vi åt en god söndagslunch - UTAN efterrätt!

Efterrätten intogs på parkeringen med utsikt över Nykarleby älv (egentligen å). Åh, vad det var gott! Och vilken stor portion som serverades, nästan too much.

Själva utfärden berättar jag om i ett annat inlägg. För här var det fråga om något annat i huvudrollen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar