söndag 31 mars 2019

Inte enligt plan

Fredag morgon kände jag av en liten förkylning och tog i förebyggande syfte en klunk konjak.

Ett dygn senare vaknade jag till ett förkylningsutbrott i alla fall. Jag hade haft naiva förhoppningar om att klara mig undan denna vinter eftersom jag hade en ordentlig flunsa ifjol. Men ...

Vi hann i alla fall njuta av fredag i Helsingfors med promenad ut mot Salutorget. En god rådjurssoppa på Kappeli lyxade till lunchen innan vi tog fyrans spårvagn ut mot Munksnäs.

God pizza på en siciliansk restaurang tillsammans med doktoranden och en promenad i Eira fulländade dagen.

Maken och sonen fortsatte med en tolv kilometers promenad i Esbo på lördag, medan jag genomled dagen inne i city såsom i en bubbla. Huvudvärk, nysningar och lite snuva - alltså en riktig karaförkylning! Endast dans tillsammans med goda vänner höll mig levande.

Vi var alla utmattade på kvällen så det fick bli Chef's menu i hotellets restaurang.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar