fredag 15 mars 2019

Försenad jubileumsverksamhet

Jag tycker Martharörelsen i Finland är beundransvärd och läser Marthabladet med stor behållning. För en tid sen kom en tjockare tvåspråkig årstidning där jag fastnade för mönstret till ett par jubileumssockor. En tävling hade utlysts till Finland 100 år och när min kollega inom internationell seniordans hade sockorna på stickorna blev jag ännu mer inspirerad.

Naturligtvis var färgerna blått och vitt, men mitt första par stickade jag i orangerött och vitt - för eget behov. Men jag blev faktiskt lite intresserad av att fortsätta med ett par till i de rätta kulörerna. Därav det inköpta kornblåa nystanet.

Om man är bänkidrottare hinner man sticka ganska mycket och snabbt. Fastän en kväll gick åt till att sticka fel - jag glömde ett vitt varv och fick riva upp följande dag - så är det andra paret nu färdigt. Och jag vill inte ha dem! Men jag tror jag hittar nån som kunde tänkas ta emot dem ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar