söndag 10 mars 2019

Det där med mat ...

--- fiskarna i havet ---
Det är viktigt med mat och promenader när vi reser. Det borde alla ha insett vid det här laget.

Vi traskar runt för att se nya saker och vi funderar hela tiden på när och var och vad vi ska äta härnäst. Något mer program behövs väl inte?

Jag kunde faktiskt hålla min självvalda diet och hålla mig undan rött kött. Jag hade nog tänkt äta paella, men den var oftast serverad för två personer och nu är jag bara en och maken är en annan person med en annan smak.

Vi brukar starta med pizza som första mål på ny plats och jag valde naturligtvis en Frutti di mare. Riktigt god!

Gillar då skalen är kvarlämnade
En dag åt vi bläckfisk med något kolaktigt. Just den här bläckfisken attraherade inte mina ögon, men smaken var god, så jag förträngde synsinnet.

Resterna av de små avhuggna armarna ger mig obehag
Tillsammans med en cappuccino testade vi våffla med grädde och nutella. Men oj, vad hade de gjort? När man bet i våfflan knastrade det ordentligt mellan tänderna och jag märkte att det var stora bitar av ickesmält socker. Det blev nog alldeles för sött tillsammans med nutellan och grädden. En våffla behöver inte innehålla socker! Men betjäningen var nice.




Före flighten hem hann vi med en andra frukost



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar