söndag 17 mars 2019

Mera stickat

Nu har jag stickat fyra par sockor på raken. Lite variation, tack!
Som tur var fanns det färdigt köpt garn till en randig tröja. I bomull och lagom till sommarens röda eller vita byxor.
Men mönster då? Jag plöjde snabbt igenom Drops Design och hittade ett lämpligt för garnkvaliteten.
Jag hade dock fattat tycke för de falska flätorna eller hålmönstret i jubileumssockorna. Det går väl att fixa till mönstret?
Vinteridrottarna och jag satte igång med våra aktiviteter. Vissa idrottare misslyckades, så även jag. Men jag kunde trots allt rätta till mina misstag och få en andra chans ...
Jag övergav mina egna idéer och började följa mönstret mer slaviskt. Få se om jag lyckas den här gången ...
Svar fås om x antal veckor ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar