torsdag 1 november 2018

I min ensamhet

Här sitter jag och funderar på mina nära och kära. Maken har åkt till Helsingfors och min uppgift är att elda i pannan.

Då jag raderade några telefonbilder sparade jag de som påminde mig om vad som hänt den senaste tiden.

Den största händelsen är nog att mina barns enda kusin och vår guddotter har fått en söt liten baby. Så roligt med nya små släktingar!

Jag hittade också en bild på mitt älskade barnbarn som har varit på sitt första disco. Han är nu två och ett halvt år och älskar musik och böcker.

En bild föreställer en storstad. Det är doktoranden som är på sin andra konferensresa till Japan. Denna gång till Kyoto och Osaka. Jag skickade en WattsApp-förfrågan om hur presentationen gick och fick det knapphändiga svaret: ok. Fåordighet är hans mellannamn.

I väntan på torsdagens favoritprogram fortsätter jag med eldandet och imorgon bär det av till Vasa i arla morgonstund för ett politiskt möte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar