tisdag 6 november 2018

Andra tankar

Ibland har man en förmåga att låta tankarna flyta in på sidospår. Jag besökte Rani Plast tillsammans med riksdagsledamot Antti Kurvinen, kommundirektören och informatören. När vi kom fram till den maskin som tillverkar 22 m breda plastfolier, började min fantasi frodas.

Tänk, här kunde man spela in en James Bond-film! Agenten och fienden kunde klättra upp i det femtio meter höga tornet och ha sin fight där. Fiender kunde lindas in i plast och kvävas till döds. Ja, här finns alla möjligheter till en succéstory.

Nå, jag återkallades till verkligheten och kommer knappast att mejla Hollywood, men om jag gör det kommer jag också att ge förslag på en ny James Bond, men har inte klurat ut ännu vem jag vill se i rollen. Roger Moore är död ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar