fredag 16 november 2018

Fel på ögonen också

Vid det här laget har nog många insett att jag inte är helt perfekt. Av naturen är jag oftast anspråkslös och vill ogärna skryta på mig själv, fastän jag naturligtvis älskar äkta beröm och lovord.

Därför blir det ofta att jag på bloggen redogör för mina misstag hellre än eventuella bravader. Men om jag får någon annan att känna sig så mycket duktigare är mitt syfte uppfyllt.

Glöm inte min förkärlek för ironi och överdrift!

Till synsinnet! Eftersom jag tycker om att sticka upp restgarner, blev det genast fart på mig då jag hörde om en kommande baby i bekantskapskretsen.

Jag sökte mönster och beställde garn till en filt. Då jag inte orkade vänta, köpte jag ett garnnystan i lokalbutiken i tron att färgen var mintgrön som det beställda garnet. Därhemma fanns några nystan vitt att mixa med.

Jag satte igång med en kofta och märkte att det köpta garnet var ljusblått snarare än mintgrönt, men jag stickade vidare.

Det vita garnet tog slut, banderollen var borta, men i kvällsljuset nappade jag tag i följande nystan.

Koftan blev klar, men då jag flyttade mig till ett annat ställe i huset för att sy ihop ärmarna, insåg jag att det finns vitt och vitt. Jag hade lyckats ta fel färg. Men kanske det finns nån baby i ett fattigt land som inte bryr sig om nyansskillnaderna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar