onsdag 14 november 2018

Två av tre

Jag är kanske lite vassare än en karl, för jag har klarat av två saker, men på den tredje gick jag bet.

Efter sittjumppan hade jag några ärenden att uträtta. Nio liter målfärg och målartejp inhandlades lokalt. Lite proviantering på det, men när jag kom hem märkte jag att jag hade glömt att kvittera ut mitt postpaket med det beställda garnet. Det är inte alltid jag har körkortet med på shoppingturen, men tyvärr i onödan denna gång. Först hemma igen var det dags att plocka fram några hjärnceller och konstatera att paketet fortfarande är i tryggt förvar i butiken.

Men å andra sidan var jag rätt så nöjd med min dag. Jag hade saker att reda ut och drog i rätta snöret och fick snabb hjälp. Åtminstone det gick som på Strömsö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar